lördag 28 februari 2009

språk och fest

Gårdagens kväll höll i många aktiviteter bl a Arben som hade 20 års fest, johanna och co som höll i umgåsfesten innan harrys och harrys. Harrys hade lite väl mycket folk för min smak, alla stod som packade sillar och de ända dansmoves det gick att göra var att trampa fötter, inte så roligt, jag som alltid brukar breakdansa och sånt häftigt...tror ni inte mig? Det gör ni rätt i!

Jag har hittat mitt nya intresse och det är språk! Jag älskar språk! Tänk hur större möjligheter det ger! Minsta lill grej jag lär mig säga på polska ska jag nämna, som idag vid maten hos mamma så ville jag imponera genom att säga ris på polska, men det blev inte så lyckat... ingen brydde sig särskilt mycket, tror jag är ensam om att tycka om språk på den sidan av släkten.

Efter jag lärt mig polska ska jag ge mig an antingen albanska eller arabiska. Känns som det kommer vara nyttiga att ha i läraryrket.

Utan halsduk igår=ont i halsen idag.

Inga kommentarer: