måndag 9 februari 2009

En bra måndag!

Vilken skön dag! Även om jag är krasslig och inte sovit en hel natt på en vecka så känns det fantastiskt bra idag. Solen skiner nämligen och det är en lugn och skön morgon, men bäst av allt: Idag fick jag reda på att det finns en plats för mig i EngB gruppen vilket betyder att jag kan söka till Kristianstad lärarhögskola ändå! Eftersom jag aldrig läste EngB på gymnasiet så får jag läsa en speed kurs nu på komvux då det är ett intagningskrav.

Jag hade gärna flyttat längre upp i landet för att läsa till lärare där, men då måte jag prioritera. Antingen att läsa i Stockholm och bo i ett litet rum och leva fattigt, eller att läsa till det här och ta ett lika stort lån men ändå ha råd till lägenhet med jättebra utrymme. Jag är väldigt bekväm av mig och trivs att ha lite yta så jag prioriterar det först.

Nu ska jag ta bussen till min kära syster som vill ha hjälp med biologi läxan.

Inga kommentarer: