tisdag 3 februari 2009

En skrämmande upplevelse



Jag var nyss nere i källaren och la i 2 maskiner tvätt. Det finns olika fack på maskinerna där man lägger tvättmedel/sköljmedel etc vilket i det här fallet sköljmedlet från föregående tvättare geggat kvar så jag tog en diskborste och försökte ta bort geggan och slänga det i vasken, men i vasken ligger en...en...SPINDEL!!!! "Okej, lugn nu Linda, den rör sig inte, andas djupt" tänker jag för mig själv o mumlar lite tyst och försökere lite diskret slänga så mycket gegga jag kan i vasken utan att spindeln ska störas av det och attakera mig. Men vad jag inte tänkte på var att jag måste skölja bort det gamla sköljmedlet ur vasken, då kommer ju spindeln att röra på sig! Jag slog på kranen och spindeln började krypa, och den blev bara större och större!!! Den hade meterlånga ben och minst 1dm mellan ögonen!!! Han ögon blev större och större och från hans tänder droppade det saliv, han var alltså redo att äta mig!!


Åååh det kryper i kroppen när jag tänker på den, uuusch!

Okej det var kanske en gnutta överdrivet men den var säkert 4 cm när den väl sträckte ut benen. Rädslan tog över och jag vågade inte skölja bort mer sköljmedel från vasken, nu kommer inte mina kära grannar att bli glada på mig men den smällen får jag ta. Jag höll faktiskt på att börja gråta där nere i min ensamhet, förtvivlad och ensam...!


/Dramaqueen


1 kommentar:

Anonym sa...

det kunde varit värre, det kunde ha varit två stycken! eller ännu fler, flera miljarder spindlar som var ute på Linda-jakt:O fast jag har iofs hört att de mest är ute efter härligt hängande rumpor, men vem vet i dagens samhälle?