tisdag 3 februari 2009

Inköpes Fallskärm?


Jag hade visst sovmorgon idag, såna överraskningar är aldrig fel. Tyvärr hinner jag inte göra mycket annat än att plugga till NkB provet tills på fredag.
Jag längtar så mycket tills flytten! Men jag kom o tänka på en sak gällande det, brandskyddsrisken är inte så stor på mitt nya ställe. Jag bor högst upp utan balkong och ganska små fönster. Börjar det brinna på någon av de undre vån. så är nog risken stor att jag blir en bränd korv. Jag ska införskaffa mig en livlina och en sele så jag kan hissa ner mig själv, eller NEJ! Jag ska skaffa en fallkärm så jag får en anledning att prova på det samtidigt som jag kämpar i stridens hetta. Fast nu hoppas jag det aldrig börjar brinna, men en plan B är alltid bra i alla situationer.
Jag vill köpa en katt till min nya lägenhet, så ska han heta Torleif eller Sune. Eller så tar jag helt enkelt med min uggla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken söt uggla :'D