tisdag 23 mars 2010

Framtiden är bestämd!

Hej på er, efter ett litet uppehåll på ett par dar!



Anledningen till att jag inte skrivit är att jag har haft fullt upp med att verkställa mina framtidsplaner. Jag vet att jag velar fram och tillbaka mellan olika yrken men har äntligen bestämt mig. Jag har alltid drömt om ett yrke där jag kan påverka andra människors liv och förbättra deras psykiska hälsa. Men eftersom jag själv bär på tunga traumatiska minnen så kan det försämra mitt annars glada humör även om det är en merit att ha en annorlunda livssituation i bagaget.



DÅ kom jag fram till en lösning där jag kan få ett arbeta med ALLT. Ett arbete där jag har roligt på jobbet, där jag får träffa mycket människor, där jag får vara tramsig och fjantig, där jag får vara kreativ och arbeta med färg och form, där jag får nytta av mina psykologiska och pedagogiska kunskaper och en lön som heter duga.



FRISÖR!



Jag skickade en ansökan till några privatskolor i Malmö och Lund och fick komma på intagningsintervju som jag gick på igår och idag. Jag blev antagen på båda och fick även höra att jag var duktig och hade talang och att de gladerligen satsade på mig.



Intervjun idag var väldigt trevlig! Det var med en kvinna som äger SKULT's alla salonger. Efter vår långa fika beslutade hon sig för att ge mig en plats till hösten och jag blev en lycklig kvinna i mina bästa dar. Utbildningen kostar visserligen, men lånet jag kommer ta kommer att vara mindre än ett studielån för en akademisk utbildning.



Nu är min framtid bestämd, jag ska bara få godkänt från banken att jag får ta ett lån. Detta firade jag och Simon, del för min skull och dels för han fick VG på sin fysiktenta. Vi gick ut och åt på en italiensk restuarang och drack vin och åt två rätter var! Så nu sitter jag här med byxorna uppknäpta och ska göra en trippelvolt i sängen för att kolla på något spännande.



Hoppas ni orkade läsa!


/Er alldeles egna svullo

1 kommentar:

Sandy sa...

Hej! Va kul att du valt att bli frisör! Det är ett jätteroligt yrke.. Jag antar att du inte behöver svar på dina frågor längre, inte alla kanske? Man kan absolut vara mammaledig som frisör, min väninna som också äger salongen jag jobbar på väntar barn nu och ska vara mamma ledig nästa år så.. det kan man va =)

Jag har gått gymnasieutbildning, och tyckte de va kanon. Men eftersom jag inte gått privatutbildning så har man ju inget att jämföra med. Men har bara fått höra att det kan vara väldigt intensivt. Håller tummarna för att det går bra!
Lycka till!
/Sandy