tisdag 16 mars 2010

Den som spar han har!

Ändrade planer.

Eftersom min kära syster har andra planer för ikväll och morgondagen åker jag imorgon istället. Istället för att packa väskan har jag ägnat min tid åt andra viktiga sysslor. Så som att rita på toarullar.

Ibland sväljer Simon en fläkt och klagar på att jag använder så mycket toapapper hela tiden. Men det är ju så behändigt! Man kan använda toapapper till ALLT! Spiller man en skvätt kan man alltid ta en näva papper och torka (bättre än en strumpa som många karlar anser vara behändigt). Rinner näsan kan man ta en meter och förhindra snorflödet. När man gör rent toastolen, spegeln och handfatet känns det mer hygieniskt att använda och torka med. Om man kissar, ja varför snåla med en ruta då när man kan ta 7??

...

EGENTLIGEN går allt onödigt papper åt min näsa eftersom jag har snuva året runt, konstant.
Så jag kanske borde ställa ett ultimatum?
Spara eller slösa-ultimatum.
Spara, jag går alltid runt med papperstussar i näsan. Den som spar han har!
Slösa, jag är så snygg så ögonen ploppar ut utan papper i näsan, dock slösar jag på resurser...

Alternativ; spara.

(gick inte att vända bilden av oförklarlig anledning)

En liten konstutställning på toaletten till Simon när han kommer hem!

Inga kommentarer: