fredag 26 mars 2010

Ännu en dröm krossad

Godmorgon på er!

Idag funderar jag på att kanske hoppa från ett berg, eller varför inte skänka min sköra kropp till ett par hungriga tigrar? ELLER varför inte försöka bryta mig in i area 51?

Allt detta ligger till grund för det där lånetagandet jag måste göra för att kunna gå utbildningen i Malmö eller Lund. För att ta ett lån måste jag ha en inkomst på minst 120 000 kr. Vilket jag såklart har i min lilla spargris.........

Anledningen till att utbildningen inte är CSN berättigad beror på att man går ut som trainee (pakrikant med lön) efter 9 månader vilket betyder att man tjänar för mycket för att CSN kan bevilja det.

Nu när jag ÄNTLIGEN bestämt vad jag vill, VET vad jag vill och VET vad jag är riktigt bra på så får jag inte utvecklas i det. Det är synd, för lånet kommer vara mindre än ett CSN lån för en akedemisk utbildning.

Dock ska jag på bankmöte på måndag. Simon och hans pappa följer med som stöd, så än finns kanse en chans på 0,01 % att jag får ta ett lån.

Men nu, mina vänner, maffiabossar och statsministrar, nu ska jag gå ner till are 51 och testa mina gränser, funkar inte det kanske en och annan piraya är sugen på frukost.

1 kommentar:

Lood sa...

Heja Heja! Hoppas att det går bra nu när du har bestämt dig, håller tummarna!