lördag 12 juni 2010

Senaste uppdateringarna

I torsdags började jag min första dag som medryttare. Personligen har jag alltid tyckt om hästar som är på gränsen till ponny, alltså ganska små så att jag kan se över manken. Aldrig har jag ridit många gånger på en sådan häst. Istället får jag alltid bjässarna där jag får stå på tå och ändå glo in i magen på hästen. Jag når inte upp! Hästen jag rider på nu är 1-2 cm längre än mig i mankhöjd. För er som inte vet är manken där ryggen börjar och nacken slutar. Första ridturen gick väldigt bra. När vi red i skogen var jag i perfekt höjd om man vill få alla höga grenar med vattenfyllda löv på sig. Men jag överlevde och det var mitt mål. Det sa jag även till hästen innan vi red att jag INTE ville dö den dagen. Det gjorde jag inte heller. Betyder det att jag kan prata med hästar nu?

Linda the HORSEWHISPEREEEHHH




Simon åkte till Frankrike idag. Han ska spendera en vecka i Normandie för att kolla på bunkrar och mysa med släkt för att sammanfatta mig kort. Hoppas att min käre karl får en underbar med resenärer får en underbar resa!

Inga kommentarer: