fredag 4 juni 2010

ETT UPPDRAG SLUTFÖRT

Innan jag fyllde 20 fick jag höra sagolika berättelser om den berömda tablettasken man fick på systemet om man visade upp sitt leg innan kassörskan hunnit fråga. På min 20 års dag trodde jag att det var självklart att jag skulle få mig en tablettask genom att visa legget och då till kassörskan stora förvåning och glädje få syn på datumet och med ett högt glädjetjut ge mig en ask. Detta hände inte. Hon tog legget, vred lite på det och sa att jag inte var tjugo, att det var en månad kvar... ?!?!?!?! Men ack, hon kollade fel, bad om ursäkt och lät mig köpa min första alkoholhaltiga dryck på systemet. Gången efter tänkte jag vara snabb och ta upp legget innan kassörskan hunnit tänka tanken. Jag hann inte. Medans hon tog han om kunden före bad hon mig som stod bakom att visa legget sålänge. JAHA, det var det de. Ingen tablettask.



Alla andra av gångerna jag varit där har jag förberett mig tidigt. Jag har tagit fram legget innan jag plockat en korg. Jag har t.o.m tryckt upp legget i ansiktet på en äldre kassörska men inte fått någon ask.... Sablans tablettask!!!! Men idag, den 4 juni 2010 har det skett! Jag stod i kö och förberedde mitt leg som vanligt, helt utan tanke på tablettasken som jag för länge sedan gett upp hoppet om. Nu, idag, frågade kvinnan i kassan inte ens om leg. Eftersom detta aldrig hänt innan frågade jag henne om hon inte ville se mitt leg? "JO! Vad duktig du är! Här ska du få en tablettask!!" Sa hon med samma lycka i rösten som om hon gav mig en vinst på en miljon.



HURRA! JAG HAR FÅTT DEN! ASKEN ÄR MIIIIIIIIIIIIIN!

Se på den! Se! Titta! Har ni sett!? Se man på! Varsågod! Jag visar gärna mitt leg igen!

1 kommentar:

Hanna sa...

:O Jag har lyckats få en ask en gång, för jäääättelängesen, men nu trodde jag att loppet var kört, att de hade lagt ner det! Men ser man på, nu lönar det sig att visa leg igen! :)