fredag 1 maj 2009

äckliga 50+ gubbe

Jag har aldrig varit för alkohol. Men jag har försökt att vara det, försökt att tycka det är roligt och hoppats - det blir nog roligare nästa gång. Men det blir det ju aldrig. Jag har försökt tänka på att jag måste ta vara på min ungdom, att det är okey att dricka mängder alkohol. Men jag kan inte, jag vill inte. Det finns inget som lockar. Jag funderar på att avstå. Att dricka alkohol är ju bara en undanflykt från sig själv! Folk hoppas på ett socialare nätverk när de är "någon annan" är inte det lite ledsamt?

Tänk hur idiotiska folk blir också. Och hur löjliga de ser ut när de gapar och skriker och samtidigt ser hur häftiga de tror att de är? underhållande.


Idag, på harrys kommer det fram en 50+ gubbe iförd cowboyhatt och gav mig en tidning medan jag satt och pratade med några vänner. När vi sedan gick insisterade han på att jag skulle ta med tidningen. Nej sa jag och gick vidare. Efter ett tag kommer vi tillbaka, då sitter vi vid ett annat bord och cowboyhatten lämnar tidningen till mig IGEN. Efter lite bläddrande upptäcks ett nedskrivet namn och telefonnr...... ÖK! inte nog med det så tog han mig i hand säkert fyra ggr, jag som har bakterieskräck, speciellt från gubbar med cowboyhatt som ränner på harrys och raggar småtjejer.




Nu ska jag avnjuta mitt grekiska bröd och sen somna framför tvn!

4 kommentarer:

Bea sa...

Ja nej usch för denna man. Du skulle gjort som Johanna sa;, riva ut numret och ge det till någon annan. De två hade nog haft en väldigt givande konversation idag :)

Linda sa...

Ja jag skulle gjort det! Det hade varit himla roligt!! Haha! Undra om han fixat pool, fotmassörer och hamburgare på väggarna än? :)

Bea sa...

Det får vi hoppas, för man blir väldigt trött och hungrig framåt midnatt! Då skulle dina givna förslag till förbättring vara toppen! :D

Linda sa...

Jag känner också det! Dessvärre hade han inte fixat matförslaget igår, men det sista som sviker det är hoppet har jag hört :)