söndag 10 maj 2009

kvinnor som hatar män

Idag känner jag mig som en liten feministf*tta om jag får uttrycka mig lite vulgärt.
Jag kämpar hela tiden med att inte dra människor över en kant och att inte ha fördomar. Men just nu sätts alla mina åsikter på prov.

Jag överdriver inte om jag säger att ALLA i min omkrets har någon form av killproblem, inkluderat mig själv. Överallt hör jag hur män är dåliga, hur elaka de är, hur idiotiska de är och hur de utnyttjar. Det är inte lätt att undvika att dras med och klanka ner på det andra könet.

Men egentligen så är vi alla samma skrot och korn. Det finns inget som gör att just män skulle vara värre än oss kvinnor, eller vise versa.

Det som skiljer oss människor från övriga djurriket är att vi har en stor hjärna och kan konsten att kommunicera, varför utnyttjar vi inte detta då?!?! Vi löset inte konflikter genom att bara "va" eller sätta sig i ett hörn och sura för att man har sin "stolthet" som det så fint kallas.

PRATAPRATAPRATAPRATAPRATAPRATAPRATAPRATAPRATAPRATAPRATA

Även om det är lättare sagt än gjort så är det mitt ända råd, för det finns ingen annan lösning på problemen.

JUST DO IT som nike hade sagt.

/pedagogen med stort P

1 kommentar:

only my heart talking sa...

jag kan vara din kompanjon under denna "vi som hatar män"-dag!!


feministf*tta_nr_2, det är jag det en dag som denna!