måndag 25 maj 2009

Gräset är grönare på någon annans gräsmatta

Jag brukar tycka många bloggare är löjliga som skriver varför de varit så inaktiva på bloggen när ändå ingen läser dom, MEN nu har ju jag cirkus 50 dagliga läsare och jag tycker ni är värda en förklaring, jag har varit trött, nanig, kännt sug efter kudden, snarkat, varit halvt som halvt död. Men med en helgs sömn så kan jag vara hyperaktiv i ytterligare 500 år!


Dagen invigs med en liten lista.

Mjölk
Bröd
Äpplen
Schampo/balsam
Toapapper
En blå ponny


HeheheheheeHEHE

Skämt å sido.


Vad är det för dag idag? En dag i det förflutna, en dag i nuet, en dag i framtiden... Eller också måndag!
Vad hade du velat göra exakt nu? Gå över till mammas granne som har världens mysigaste trädgård med alla möjliga färgglada blommor och världens grönaste gräsmatta. Där vill jag sätta mig och dricka saft och äta bullar.
Nämn 3 saker du gör dagligen? Borstar mina huggtänder, hugger ved och bygger flygplan.
Vad ska du göra idag? Gå till skolan och sedan ägna eftermiddagen åt att tillgiva min hjärna nya kunskaper (plugga).
Brukar du klättra i träd? Bara om det hänger plättar på grenarna.
Den finaste dialekten? Säxy brittish!
Den fulaste? Det är väl ändå blekingskan? Eller Karl-Oskar och Kristina småländska!
Nämn 3 bra egenskaper med dig själv? Fantasifull, har överseende med mycket och har viljan att förändra.
Respektive dåliga? Jag blir lätt arg, jättearg, skrattar lätt åt mig själv och har en tendens att bränna mat.
Berätta något som ingen annan vet om dig? Nu vet ju visserligen vissa det men inte många.. jag har varit någon form av punkare i mina yngre tonårsår. Identitetsfasen i all ära.
Är du rädd för något? Allt som har en rund kropp och åtta sprattlande ben.
Vad säger du om jag säger färgen röd? Det blir Johan Glans på sommaren.
Kan du spela något instrument? Jag var en hejare på blockflöjt innan, men nu håller jag mig till vanliga instrument som att slå på kastruller med slevar. Jag håller snart konsert, kom och kolla!!
Har du några syskon? Ja, en liten lillasyster.
Vad kan du om ditt/dina syskon? Hon har fått den komiska gåvan! Hon tänker längre än näsan räcker, hon gillar min mat och hon brukar nämna att jag är häftig och bögig (!?)
Favorit årstid? Alla årstider har sin charm, men jag är lika svag för sommaren som jag är svag för Johnny Depp.
Vad gör du just nu? Jag har satt igång en trallvänlig 80 tals låt och AVUNDAS grannens trädgård! De har t.o.m klätterträd och studsmatta... Över vårt hus är det skugga, men över deras TRÄDGÅRD.. där, DÄR är det minsan sol?!?!!

Inga kommentarer: