tisdag 28 april 2009

Karlskrona och Tony Irving

Idag har varit en händelserik dag. Jag och Johanna tog tåget till Karlskrona för att shoppa loss. Likt små barn som nyss fått syn på världens roligaste lekplats sprang vi genom varje affär. Jag köpte mina efterlängtade tajta träningsbyxor, de sitter som klistret och är väääldigt sköna att träna i.

Efter allt springande blev vi glass sugna och gick ner till Karlskronas park för att äta, väl där märktes det vem av oss som är för och emot Karlskrona.

L. Åh vad jag skulle kunna tänka mig att bo här...
J. Nae, jag gillar inte Karlskrona. Alla karlskroniter är så kaxiga och dryga, har du inte hört talas om det?
L. Haha, nej?
L. Men har du ätit på Glassiären då? Där får man världens största glassar!!
J. Nej, men är det inte där sommarjobbarna blev underbetalda som de skrev om i tidningen?
L. jo..

Det är redan klart att Johanna INTE tänker bosätta sig i Karlskrona, men det är väl bra det för hon är varken kaxig eller dryg. Eller jo, lite kaxig kanske... lite dryg också när jag tänker efter. HA! SkämtarN'


Jag däremot skulle kunna tänka mig det i något år. Speciellt efter att jag fick ett telefonsamtal från Tony Irvings dansskola i Stockholm som frågade om jag ville dansa hos dom i Karlskona......

Nej så var det inte, men de ringde för jag har bett att få information om det för jag VILL nämligen börja dansa för jag kan inte dansa. Förrutom de vanliga svenne-danserna där det ska se tokigt och galet ut bara för att man inte kan se häftig ut. Jag vill lära mig någon form av pardans, antingen latino eller någon blandning av balett och street. Det är något jag ska kunna innan jag dör så varför inte sätta igång redan till hösten?

Jag känner någon som behöver noppa ögonbrynen... hehe

2 kommentarer:

only my heart talking sa...

HAHA, ja jag var inte allt för positiv, det ska jag då erkänna ;)

men dans låter trevligt, men du är ju redan expert på en dans "provrumsdansen" höhö

Anonym sa...

Hjälp vilka vackra blå ögon!