torsdag 7 maj 2009

Hej, ålderstecken!

Jag ska för er avslöja en lite hemlighet. Ett ålderstecken. Jag har läsglasögon!!
så fort ögonen värker av läsning så botar mina kära läsglasögon detta. Dessvärre är de väl ingen fröjd för ögat... eller, hehehe jo det är dom, men estetiskt sett så är de inte det.
Gamla och fula, men än håller de sin funktion.

Det är ganska skönt att känna att jag behöver läsglasögon. Det betyder faktiskt att jag åldras, och då kommer jag ett steg närmare allt roligt! Dessutom har man nästan alltid "glimten" i ögat med glasögon. Hehehe!


Med mina glasögon känner jag mig smart, jag kan lösa ALLA världens mysterium och räkna ut varenda liten matematisk formel, bara jag har mina glasögon. Utan dom är jag som superman utan "S", jag är som en potatisskalare utan potatis, jag är som ett rum utan möbler, som läderlappen utan läderlapp!!!
.
.
Eller har han en läderlapp förresten? Jag tror inte ens jag vet vem den superhjältekaraktären är...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, rolig blogg!