torsdag 21 maj 2009

Katten, Laman och the dancing kangaroo

Vilket djur hade du varit om du inte varit människa?

Frågan kom upp igår kväll när jag, mamma och Louise grillade. Mamma valde katt för att hon är en sån katt-LovaH'. Enligt Louise var det för att hon är ensam och envis. Enligt mamma själv är hon en katt för att hon är otämjbar..

Louise valde a dancing kangaroo åt sig själv, vi andra hade ingen större påverkar vilket djur hon skulle vara... Personligen tycker jag hon är ett vårtsvin. Mörk, spretig, rolig och avslappnad. Ett avslappnat vårtsvin helt enkelt.

Men så kom vi till mig. Jag tänkte mig själv något ståtligt, kanske en vildhäst? eller en svan? eller kanske en stor vithaj? Men då utbrast Louise, hon är en LAMA!!!!

1. För att jag smaskar så mycket när jag äter
koppling: Lamor spottar och har tonnvis med saliv.
2. Jag är seg och dryg..
3. Jag är SEG och DRYG!!! va?!


Som om jag skulle vara det.... hmpf!

Inga kommentarer: