söndag 15 mars 2009

Totteprov

Jag sitter just nu och pluggar inför naturkunskap B provet på torsdag. Det handlar om nervsystemet och lite annat smått och gott som hjärtat och lungorna m.m.

Kroppen är jäkligt fascinerande t ex hur vi automatiskt anpassar oss till väder och påfrestningar och hur vi verkligen fungerar. MEN varför ska kroppens delar ha så äckliga namn?! Typ strupe.. Det är nog det äckligaste jag vet, bara namnet! Jag försöker desperat hitta nya ord som kan ersätta strupe. Jag ersätter det till Totte! det är mitt absoluta gullenamn. Struplock=Tottelock, Lungblåsa=Lungtotte, perfekt! Nu gäller det bara att inte skriva det på Totteprovet.

2 kommentarer:

Anzisch sa...

haha, vi har en totte här hos oss :D en RIKTIG totte ;)

Anonym sa...

Du har såna roliga funderingar o lösningar :P Linda, du är smart! :D