fredag 20 mars 2009

prov och lite annat

Jag tror minsan att jag klarade provet! Och jag tror det gick bra också. Jag har världens bästa naturkunskapslärare, det finns ingen skönare människa! Så omtänksam, snäll och gullig, sånt gör mig glad!

Jag har en lektion till om en timme, lite segt att ta sig till skolan igen, men men.

Igår sökte jag två jobb till, hoppas jag får något ut av dom, de verkade riktigt roliga. Jag vill inget hellre än att jobba nu, jobba och tjäna pengar och stressa ner. Jag ska be till alla Gudar som finns om ett bra och roligt jobb som jag kan ha i ett år, så kan jag ta högskolan efter det. Så får lärare eller regissör vänta ett år.

Jag skulle vilja resa till Afrikas fattigare delar och arbeta som volontär några månader, dels för att hjälpa och dels för att få mer perspektiv på livet. OM jag skulle resa dit och sen komma hem tror jag att min energi till att plugga hade varit högst av allas. Men det är i nuläget bara en tanke.

Inga kommentarer: