torsdag 12 mars 2009

Så känns inälvor

Idag har jag haft en lektion, den grisigaste lektionen på länge. Vi kollade nämligen på inälvor som bestod av lungor, lever, hjärta och mat/luftstrupe. Det såg mer ut som en klump rosaröd slafsig köttklump. Ja så mysigt var det! Efter att läraren haft en genomgång och pillat in händer och fingrar i alla tänkbara öppningar på köttklumpen så fick vi ta på oss handskar och känna.. om vi ville. Först ville jag inte, men hur många fler tillfällen i livet får jag att känna på riktiga inälvor? (utan att låta sinnessjuk) På med hanskar och känn kvinna, tänkte jag.

För er som aldrig känt på något innanför kroppen så ska jag återberätta.

Dock petade jag bara lite och jag måste säga att det kändes.. mjukt, slemmigt, hårt och luftigt. Levern känndes som en manet ungefär, slemmig och mjuk. Lungorna kändes som marshmallows och strupen.. usch den vill jag inte prata om men den var hård, slemmig och mjuk samtidigt.

Även om det är helt normalt och att vi faktiskt ser ut sådär inuti så kommer jag inte äta något innehållande kött idag..

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, fy! Häftigt att du kände iaf :D