söndag 20 december 2009

Julpyssel <3

Hallå i stugan!

Igår hade jag och Simon en riktig julmysdag! Vi storstädade min lägenhet, köpte gran, svepte in presenter och gjorde rocky road. Eller Rock'n'roll som Sötsimon säger.
Mitt i natten kom jag på att jag glömde ha i dumlekolorna i rock'n'rollen och drog in världens högsta andetag i chock så Simon vaknade. Med darrande och förfärad röst och med några svordomar mellan orden berättade jag om mitt miserabla misstag till en omsomnande Simon. Han la armen om mig och sa något som inte kunde tydas och blev förblev oväckbar. Ja, så viktigt var det!! Men han hade en poäng, även om han inte var medveten om det. Hur viktigt var det på en skala då? Imorse smakade jag Rockyroaden och den var t.o.m godare utan dumlekola i!


Hur som helst, nu glömmer vi mitt stirriga och aningen antika beteende och återgår till gårdagens pynt och pyssel istället!



Simon och jag har helt olika åsikter om hur granen skulle se ut. Jag tycker helt vit, Simon tycker rött med massa glitter och skräp i. Kanske en och annan återanvänd mjölkförpackning... MAH!
Som det demokratiska par vi är delade vi nästan lika på våra åsikter och slutresultatet kan ni skåda nedan.



Vi slog ju in paket också.. Långeman tröttnade ganska snabbt, slå in paket är nog inte hans grej. Kanske om man tycker skrynkliga paket är FrÄnT. Simon fick istället sysselsätta sig med apelsiner och nejlikor. Här ovan har han pyntat i mitt sovrum. Den gröna är min och röda är hans. Jag röstar på att min anordning är mer hållbar!
Eftersom jag bannlyste glitter från granen fick jag mitt "straff"



6 kommentarer:

Anonym sa...

på första bilden på julgranen...är det e skitstor mugg med kaffelatte?

/EPPE

Linda sa...

Ja, vi hade inget te hemma så det fick bli kaffe! haha nejmen, det är en kanna med vatten som Simon tyckte kunde stå där så jag inte glömmer att vattna granen. Men jag, skulle JAG glömma det ;) pha!

simon sa...

Har du vattnat granen ikv?? :O :P

Linda sa...

Hur kan ja undgå? :P :O

Anonym sa...

Fan ser perf ut! Riktigt julmysigt! :) /C

Linda sa...

Åh, tack så mycket C! :) Har du också kommit i julstämning?