onsdag 2 december 2009

facebook

-Facebook!

Strötidens tjuv och vår allas allmänhetsinformationskälla! På facebook kan vi följa nära och inte lika fullt så nära i både privatliv och övrig information. Facebook har ALLT som kan förgylla vardagen, ingen sitter rastlös med facebook. Gud välsigna å' denna gudomliga sajt.

.

Något som inte är lika allsmäktigt med facebook är alla invites man får om VÄLDIGT viktiga grejer. Ja, som invite till:

"vi som skickar sms varje dag" och "vi som älskar att bli kliade på ryggen" eller varför inte "vi som älskar att sova"? eller klassikern "vi som älskar att vakna upp med den man älskar"?

No shit! Vad kommer här näst?

"vi som andas in syre och andas ut koldioxid varje dag" eller "vi som HAR facebook"

.

.

Facebooks patetiska små fanclubar sänker min facebooksyn. Jag menar, vem bryr sig egentligen om någon skickar sms varje dag? eller om någon älskar att sova? Det gör väl nästan alla! Kom igen när det finns:

"vi som aldrig skickar sms, vad är det egentligen och hur gör man?" eller

"Vi som älskar att faxa"

"vi som vill att vår älskling sover på ett kallt stengolv bredvid"

"vi som älskar att läsa tv-manualer på finska när vi egentligen inte kan finska"

"vi som hatar att sova!!!"-faclubar.

.

Jag finner det olidligt mer spännande än hjärndöda, meningslösa och helt uppenbara clubar.

2 kommentarer:

Anna panna sa...

Gör som jag, vägra facebook :D Jag tycker det suger och jag är typ aldrig inne, är jag de så är det i en tidsram inom 2 minuter i månaden om ens de ^^

Anonym sa...

Hahahhaa, så sant! Skönt formulerat.