fredag 23 januari 2009

Någon som vill ta över mitt krypin?

Jag tittade alldelses nyss på en ny lägenhet. Den ligger mer centralt och närmare stationen, perfekt om jag ska pendla i höst (om jag inte flyttar igen vill säga). Lägenheten var lite mindre än den jag har, men billigare och bättre planlösning. Dessutom tjockare väggar och därmed en tystare miljö. I min nuvarande lägenhet kan jag höra damen bredvid harkla sig och slämma på morgonen och även höra konversationerna när hon pratar i telefon. Så det ska bli ganska skönt.

Men det finns faktiskt en positiv sak när det är lyhört, och det är om det skulle komma in en mördare eller monster, då hör ju grannarna när man skriker och ringer förhoppningsvis polisen.

Lägenheten var även en vindsvåning och hade snett tak i sovrummet vilket var jättemysigt. Stor förvaringsmöjlighet fanns också där och massor av TV kanaler som jag inte har. Dessutom billigare hyra så jag tackade ja redan idag.

Inflyttningsdatum är 1 april och det är inte säkert min nuvarande lägenhet blir "såld" innan dess då min uppsägningstid gäller till 1 maj. Är det någon som är intresserad av en fin etta på 45 kvm som ligger centralt i ett lugnt område så hör av dig! inflyttningsdatumen ska då vara 1 april!

Inga kommentarer: