söndag 18 januari 2009

IKEA

Jag önskar att jag var grundaren till IKEA, vilka idéer dom har! Och vad rik jag hade varit idag. Då hade jag lagt mycket av pengarna på min forskarkarriär så jag äntligen kunde ha råd med projekt som "hur många steg kan man ta med blöta fötter tills de våta fotspåren tar slut?"


Köpte dessa träramar idag som man trär över med valfritt tyg. Perfekt för dom som tröttnar lika snabbt som jag på färg och form.







Och här är lampan jag beställde från ellos. Jag är mycket nöjd.

Måste berätta om en märklig liten händelse fårn dagens hemfärd från IKEA.. När vi kör intill skogen så är det bilar framför oss som stannar till och kör sakta. Då ser vi att det är en liten hund, en tax närmare bestämt som är ute och spatserar, alldeles själv. Han hade ett orange halsband, kanske ett tecken? Han ägare kanske ligger i skogen och är halvt uppäten av en björn? Eller kanske han har gått vilse eller fastnat i ett hål och skickat hunden efter hjälp och rivit av en bit från reflexvästen och bundit runt hundens hals? Eller så har hunden bara smitit från sitt hem. Detta mysterium lär jag få grubba över till jag blir gammal och skrynklig.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh vad det den lampan du pratade om? Hur fin som helst :D