fredag 9 juli 2010

MARDRÖMMAR

Jag drömmer mycket mardrömmar nu. Jag vet inte varför.
Inatt drömde jag om bilar som kör av en väg, en efter en tills det är ca 40 stycken. Vissa flyger ur fönsterrutorna. Simon kör, han är trött och han kör på samma olycksväg.

Imorse varnade jag honom ett X antal gånger.

Igår natt drömde jag om en söt lite pojke på ca 7-8 år. Brunt halvlångt hår och brungröna ögon. Hans mamma dricker för mycket. Han bor hos en familj ibland, en fosterfamilj. Jag hälsar på. Hans mamma kommer och hälsar på ibland eftersom han inte ens kan bo hos henne varannan helg.. Han har hjälp till att laga mat åt sin mamma med "fostermamman", en stor middag. Tiden går och hans mamma kommer inte. Han blir jätteledsen och jag håller om honom. Tröstar honom. Han har inte ätit på många timmar så jag föreslår att vi äter en smörgås som vi kan bjuda henne på också sen när hon kommer, det säger jag bara för att han ska få mat i sig. Jag vet att hon inte kommer. Sen sätter jag mig ner på huk och håller hans små händer i mina och pratar om hur han upplever fosterfamiljslivet, att skiljas från sin mamma och vad en fosterfamilj INTE får göra. Han är så ärlig och ger mig så bra svar.

Jag har alltid velat vara fosterfamilj och det är ett krav jag har. I framtiden. Jag tror jag har fått en del bra tips av pojken.

Inga kommentarer: