onsdag 14 juli 2010

BARBACKA



Gud vad roligt det var att rida idag! Jag bävade inför denna ritten eftersom Try, som hästen heter, är så förbannat högrest. Dessutom är han en gammal travare och sist jag red en travare slutade det inte så bra.. Idag connectade vi. Jag vet inte hur jag ska beskriva den känslan. Känslan av att få respect från ett så stort och märktigt djur är häftigt! I början var han lite jobbigt mot mig och ganska så motsträvlig. Men efter lite jobb släppte det. Det finns dock saker att jobba på fortfarande, men det här är ett bra första steg ihop. Jag red barbacka eftersom han hade blivit biten på magen där sadeljorden ska sitta (remmen runt magen till sadeln) vilket var bra för Try, men gav större smärtor till mig.. Hans ryggrad är ganska så vass och hård om man säger så.
.
.
Nu ska jag duscha av mig hästlukten. Fast är det bara jag som tycker det luktar gott?

Inga kommentarer: