tisdag 27 juli 2010

GÄDDE KUL



Jag följde med Simon, Robert och Patrik ut på havet igår för att fiska. Jag som inte har någon båtvana alls skrek och pinsamt nog ...grät lite för jag var så rädd när vi körde in i för stora vågor så det kändes som om båten skulle välta. Men efter en timme vande jag mig och kunde sitta lugnt utan att tänka på döden.


Hahah, jag vet inte om jag berättat om hur vattenrädd jag varit i hela mitt liv?


När jag var liten så fanns det en sjö (långasjön) som alla barn tyckte om att spendera sommarloven i. Alla barnen lekte i vattnet som var inhängnat av en brygga, alla barnen...utom jag. Jag var med i leken, fast på bryggan...?



Jag var rädd för gäddor.


I år är första gången jag vågat simma ut till en liten flotte i sjön och det är ca 20 meter ut från stranden. I alla dessa år har jag legat och plaskat i barnvikarna i rädsla för gäddor.


Det gick ett gäddrykte när jag var liten. Det var en flicka som skulle simma ut till en flotte (som jag simmade ut till i år) och påvägen dit blev hon biten i magen av en stor gädda. Om det var en historia i syfte att skrämma barn till att simma dit ut själva kan stämma, men än idag sitter historien i och jag förbereder mig varje gång mentalt vad jag ska göra OM jag blir biten av en gädda.


Titta på bilden då. Den hade ju kunnat sluka ett barn helt!

Inga kommentarer: