tisdag 13 juli 2010

HORMONER MED EGNA LIV

Godkväll!

Låt mig uttala mig om mina humörsvängningar. Under min kvinnliga period är det som om min hjärna kopplar bort vissa sinnen, som vettet. Istället för att tänka till en extra gång innan jag låter mig bli arg och irriterad kommer irritationen snabbare än jag hinner räkna med och jag blir sur. Surare än en citron. Sur för ingenting. Sur för ALLTING!!

Sen blir jag ledsen. Får lite ångest över att jag blev så sur och smittade av mig till andra. Blir ledsen på riktigt. Måste gå en runda för att inte gråta. Gråta över att jag blev sur innan... Bläddrar i min walkman. Bläddrar förbi en vacker låt. Vet att jag kommer lipa om jag hör låten men måste höra ändå för den är vacker. Blir lipig av en låt för att den är vacker. Bara för han sjunger vackert. Undra om det är såhär det är att vara gravid fast några resor värre? Eller att bli gammal? Jag har gjort en liten illustration...

Ung, alert och grinig
Gammal, grå och bitter

Inga kommentarer: