torsdag 20 augusti 2009

PUTA MERA!!

Godkväll i hettan!

Hos mig är det så varmt så att mina kroppsdelar tappar formen och smälter ihop till en klump. Jag har blivit funktionshindrad. Nedrans kabo som lurade mig till dödens lya!!

Jag var på IKEA i söndags för att köpa lite smått och gott till dödens lya. Favorit inköpet blev en spegel med guldram. När jag skulle ta kort på den så hamnade jag i vägen hela tiden, det är OMÖJLIGT att ta kort på speglar så ni får nöja er med det.


Sen slog tanken mig på alla tjejer som poserar glatt, eller glatt o glatt, allvarligt, sensuellt och "snyggt" framför spegeln i hopp om att se snygga ut. Och det gör mig lite ledsen att så många tar om bild efter bild för att sedan lägga ut den mest förskönade bilden på sig själv. Det handlar bara om rädsla för att inte se bra ut, rädsla om vad andra ska tycka om man ser vanlig eller mindre snygg ut på en bild.


Puta med läpparna, puta med dom på sne, vrida kroppen för att få den bästa vinkeln etc etc, hur fåfängt kan det bli? Jag beundrar människor som lägger ut blandade bilder där de faktiskt VÅGAR se lite "fula ut", för i vissa vinklar är mindre smickrande men samtidigt väldigt roliga att titta på. Dessutom är det ett tecken på att de inte bryr sig om vad andra tycker, och att bara lägga ut poserande bilder innebär motsatsen, bara att välja vilken sida ni vill vara på!





Hur ofta ser jag ut såhär då?!

Detta är mer realistiskt från min sida!


/glad älgjagande kvinna

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahah, skön bild i slutet!

men håller hel me, det är tröttsamt me alla poserande människer!

Anna sa...

Håller helt med, den typiska fjortisspelegposen är fruktansvärd! Det är roligt med lite spontanare bilder :)