måndag 31 augusti 2009

Linda Nilsson, välkommen till nobellmiddagen!

Ursäkta min seghet, men Internet har inte funkat som det ska.

Igår fick jag sällskap av Louise, dels för mentalt stöd till mig som sagt hejdå till en väldigt omtyckt person, dels för jag saknat henne och dels för att hon fick lite närmre till skolan.

När vi skulle intaga en god natts sömn reagerade Louises spindelscanner som förövrigt är lika pålitlig som min. Det var en stor spindel i taket med en blick så hungrig. Eftersom jag är äldst är det min plikt att vara modig vilket jag också trodde jag var...


Först letade jag upp en tidning, rullade ihop den precis som de gör på film och var redo att smascha spindel. MEN, MEEEEN när jag väl stod på stolen, öga mot öga med min fiende slutade mitt terminater mod att fungera. Jag stod på stolen i säkert 10 minuter och förberedde mig mentalt.


Sen var jag ju tvungen att öva, för jag har inget bollsinne, och hur ska jag annars träffa rätt?! Efter ett flertal försök och mission: fail så kom jag på världens idé!!!!


åååh, den var så BRA!


Jag tog ett stycke mopphandtag, en tjock tidning och en tejprulle. Tejpade fast tidningen hårt som fÄn i slutet på skaftet och hade därmed skapat en spindelsmaschare som var spind-skvätt-säker!


Jag inväntar härmed min inbjudan till nobellmiddagen för min initiativrika och välorganiserade uppfinning.

Inga kommentarer: