måndag 3 augusti 2009

Förändringar är bra?


HEEEEEEJ LÄSARE!!!
.
.
Nu tänker jag börja med att låta lite dyster. MEN SLUTA INTE LÄSA!! Det kommer många bra saker också!
.
.
Nu har jag börjat inse en sak som tidigare varit grumlig för mig. Det är att vissa saker aldrig kommer vara som det brukar. Det är visserligen en fördel, men när det gäller bästa vänner som flyttar till de större städerna för att påbörja resan till det framtida yrket känns det tungt. Jag önskar att jag uppskattade dötiden med mina vänner mer innan, nu kommer jag saknar det mer än något annat!
.
Det som känns tyngst är att Johanna flyttar till Kalmar... i 3 år!!!
.
.
NU till det positiva! Jag kan ju faktiskt RESA! Det är faktiskt inte så farligt att åka upp till Kalmar, eller hur? Nästan cykelavstånd! Och TÄNK, hon har ju faktiskt valt att bosätta sig i en stad som har mycket historia i sig. T ex Kalmarslott där min favorit kung Gustav "puffbyxan" Vasa bodde en gång i tiden. Hon hade ju faktiskt inte kunnat välja en bättre stad?
.
.
Dessutom gillar jag att åka tåg. Men vad jag ogillar med tåg är att när man tittar ut och försöker fästa blicken på träd som man åker förbi snabbt så pendlar ögonen sidleds med en väldans fart! Men det är en sak jag får överleva!
..
.
Nu ska jag klättra ner från min blå häst!
.
.
HejRå!

2 kommentarer:

A sa...

Vet du vad det värsta med att flytta till kalmar är?
Att man byter ut alla A mot Ä i sitt vokabulär!
- Vekä hä' vönni´t ällsväejnska i åu?
-Kälmä!
Och man tycker ungdommar är konstiga som förkottar ord.. Jag säger då de.... HOHO


För övrigt är det Miss Li på tv nu! ;)
och en sak till!
Man ska inte sitta på höga hästar, de gör så ont att ramla av!!
//A, Din Livscoach när allt annat hopp känns benlöst!

Linda sa...

HAHAHHAHAHA! :D

Jag ska varna mina flyttande vänner för dessa verbala störningarna! Jag har ingen tid att förlora nu!

Och vad är Miss Li för något spännande?
Eller hur! Men då är det ju inte synd att man inte kan rida på de små djuren, så det känns lite ologiskt :(