torsdag 18 december 2008

Vilken dag!

Vilken dag! Det har hänt så mycket på bara några timmar.
Först så fick jag syn på Ewa i skolan, hon har flyttat till Polen för att plugga så det är inte ofta jag träffar henne länge tyvärr. Jag slängde mig över henne och fick världens längtsa o mysigaste kram, inte minst så är det hennes födelsedag idag :) På lördag ska hon få en överraskning!

Dagens andra händelse var dessvärre riktigt hemsk! Har fortfarande panik och känner oro, vill inte nämna vad som hänt men det var riktigt hemskt.

Dagens tredje (och kanske inte sista) minnesvärda händelse är en pratstund med en nyutbildad gymnasielärarinna. Hon var så inspirerande, mänsklig och naturlig vilket gav mig lite mer hopp om framtiden, att livet inte alltid är så svårt.
Hon hade en väldigt pedagogisk syn på skola och människokunskap som också inspirerade mig. Det finns för få lärare som har ett gynnsamt pedagogiskt tänkande. Själv har jag bara mött tre lärare som verkligen vart pedagogiska vilket också gjorde att jag fick ett högt betyg också!
Det är sånt som får mig att inte tveka till att bli lärare!

Jag kom att tänka på hur viktigt nya bemötande verkligen är i livet! Ett samtal med en ny människa kan ge så mycket.

Inga kommentarer: