fredag 6 augusti 2010

FLYTTÅNGEST

Nu när jag var i Lund med min syster så passade jag på att gå till syon och söka kurser inför hösten. Jag saknar matte B och Engelska B och ska läsa upp två kurser till högre betyg. Jag hade mentalt förberett mig på att flytta till Lund i slutet av augusti. Syon sa att kurserna startar den 16/8 och för mig lät det som slutet på denna månad. Men när jag tänker efter så är det hela nästa vecka kvar och sen börjar jag?!?!

Då flyttar jag till Lund. Då ska jag bo där. Jag ska vara flera mil från min lillasyster. Jag ska vara flera mil från hästen, jag ska vara flera mil från mamma, jag ska vara flera mil från vänner, jag ska vara flera mil från mormor och morfar.

Jag har inte riktigt förstått det än.

Igår började jag få hum om att jag ska flytta. Kände mig lipig i hela kroppen.

Tänk att jag ska byta miljö, från havet, från den friska luften, från gott vatten, från allt grönt..
Det byter jag mot betong, mot läskig luft, mot vatten som smakar avlopp, mot planterade fejkskogar..

Samtidigt längtar jag. Jag längtar efter att få göra något av mitt liv, uppfylla mina drömmar och komma bort från den här staden som jag aldrig riktigt tyckt om.

Inga kommentarer: